شهرداری رشت
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
به وب سایت سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری رشت خوش آمدید
عملکرد یک ماهه آتش نشانان شهر باران در فروردین1400/ آتش نشانی/ رشت/آتش/آتش نشان 1400/02/03
عملکرد یک ماهه آتش نشانان شهر باران در فروردین1400/ آتش نشانی/ رشت/آتش/آتش نشان

 
 
 

125 رشت- به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، آتش نشانان و تیم های امداد و نجات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت در یک ماهه فروردین سال1400 با افزایش 116 درصدی نسبت به مشابه سال گذشته در 404 مورد  حریق، حادثه و همچنین خدمات ایمنی حضور داشتند.

شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، ضمن خداقوت به تمامی آتش نشانان و کادر اداری این سازمان، افزود: هم اینک سازمان آتش نشانی رشت با تلاش آتش نشانان 14 ایستگاه آتش نشانی که 3 ایستگاه آن در مرکز شهر جانمایی شده در خدمت شهر و شهروندان است.

وی در ادامه با بیان اینکه از تعداد عملیات های یاد شده سهم عملیات اطفای آتش سوزی ها 209 مورد بوده افزود: از این تعداد 47 مورد آتش سوزی منزل مسکونی با افزایش 67 درصدی(نسبت به مشابه سال گذشته) ، 128 مورد آتش سوزی ضایعات و علفزار و 11 مورد آتش سوزی تجاری بوده است.

مومنی با بیان اینکه علت 30% آتش سوزی منازل مسکونی؛ اتصال در سیستم سیم کشی برق و وسایل برقی بوده است ادامه داد: از مجموع 47 مورد خانه آتش گرفته تنها 34 درصد (16 خانه) دارای بیمه آتش سوزی بوده اند که قطعا توجه به امر بیمه منازل مسکونی امری مهم و اساسی است چرا که آتش در چشم بر هم زدنی سرمایه چندین و چند ساله را از بین خواهد برد.

ایـن مسـوول آتش نشانی ضمن اشاره به پوشش 114 مورد حادثه و نیز 81 مورد خدمات ایمنی در این مدت ادامه داد: در میان حوادث؛ محبوس شدن در آسانسور با 46 مورد و در میان ارائه خدمات ایمنی به شهروندان، بسته شدن درب اماکن با 29 مورد بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند.

بررسی 409 پرونده ساختمانی و آتش سوزی توسط تیم پیشگیری سازمان آتش نشانی

این مسوول به دیگر مجموعه فعالیت های این حوزه همچون صدور مجوز ایمنی، ارایه پایان کار، طرح ایمنی ساختمان ها و بررسی علل و انگیزه بروز آتش سوزی ها اشاره داشت و ادامه داد: در فروردین سال جاری 298 مورد صدور طرح ایمنی ساختمان ها 77 مورد بازدید کارشناسی و صدور پایان کار ساختمان 4 مورد بازدید از اماکن مختلف و 30 مورد بررسی علل و بروز حریق بوده است.

شهروندان هوشیار باشید...

عده ای سودجو، قصد سوء استفاده از نام آتش نشانان را دارند...

یکی از مهم ترین خدمات سازمان آتش نشانی ارایه راهکارها و روش های پیشگیرانه از وقوع حوادث در بازدید دوره ای ایمنی از تصرف ها است که با همت کارشناسان حوزه پیشگیری این سازمان تداوم دارد.

متاسفانه برابر گزارشات مردمی؛ اخیرا تعدادی از افراد سودجو با نیت سرقت لوازم ایمنی وآتش نشانی به آپارتمان های مسکونی سطح شهر مراجعه و با معرفی خود به عنوان آتش نشان و جلب اعتماد شهروندان ضمن خدشه دار کردن نام آتش نشان وارد ساختمان شده و در فرصت مناسب مبادرت به سرقت تجهیزات ایمنی می کنند به همین واسطه به شهروندان محترم توصیه می کنیم در صورت مواجهه با چنین اشخاصی پس از بررسی هویت وحصول اطمینان از اینکه این افراد از کارکنان سازمان آتش نشانی هستند، اجازه دهند از محل مورد نظر بازدید ایمنی به عمل آورند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تمامی فـروشندگان لوازم آتش نشانی می بایست دارای مجوز باشند، افزود: این امـر مبنی بر ارایه مجوز به صنوف معتبر صورت گرفته که شهروندان می توانند با مراجعه به سایت سازمان آتش‌نشانی نسبت به بازدید و تهیه لیست کامل فروشگاه های مجاز اقدام نمایند.

لینک بازدید از فروشگاههای مجاز فروش لوازم آتش نشانی

 
 
 
 
تعداد بازدید: 1227
هدف شهرداری ، ارائه خدماتی موِثر در راستای بهبود و توسعه شهری است
Powered by DorsaPortal