شهرداری رشت
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
به وب سایت سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری رشت خوش آمدید
پوشش بالغ بر 4 هزار عملیات توسط آتش نشانان در ده ماهه سال 99 / آتش نشانی رشت 1399/11/17
پوشش بالغ بر 4 هزار عملیات توسط آتش نشانان در ده ماهه سال 99 / آتش نشانی رشت
 
 

125 رشت- به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمـات ایمنی رشت، آتش نشـانان و تیم های امداد و نجات مستقر در 14 ایستگاه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت در ده ماهه سال 99  نسبت به پوشش 4 هزار و 52 مورد حریق، حادثه و همچنین خدمات ایمنی اقدام کردند.

شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت در ابتدای سخنان خود ضمن خدا قوت و آرزوی سلامتی برای تمامی آتش نشانان و خانواده های ارجمند و تبریک میلاد بانوی آب و آئینه، حضرت فاطمه زهرا(س) روز زن و مادر ، افزود: ضمن قدردانی از تلاش های بانوان شاغل در آتش نشانی رشت؛ همیشه قدردان زحمات و تلاش های بی دریغ مادران و همسران پرتلاش آتش نشانان که بسیاری از اتفاقات خوب که امروز شاهد آن هستیم قطعا مرهون زحمات و صبوری شان در حفظ بنیان خانواده و پرورش فرزندانی شایسته هستیم.

وی در ادامه با اشاره به رخداد دو هزار و 79 مورد حادثه آتش سوزی، ادامه داد: در ده ماهه گذشته آتش نشانان پوشش 959 مورد عملیات حوادث و یک هزار و 14 مورد خدمات ایمنی را بر عهده داشتند.

رخداد یک هزار و 140 مورد آتش سوزی علفزارها و ضایعات

 در آتش سوزی ها مهار آتش سوزی علفزارها و ضایعات با افزایش 38 درصدی نسبت به مشابه سال گذشته به یک هزار و 140 مورد رسید که همچنان بیشترین آمار در تعداد آتش سوزی ها را به خود اختصاص می دهد.

پوشش آتش سوزی  534  خانه در ده ماهه سال 99

طبق بررسی های صورت گرفته علت 51% آتش سوزی منازل مسکونی بر اثر اتصال در سیستم سیم کشی برق و وسایل برقی بوده است .

دغدغه نداشتن بیمه آتش سوزی منازل مسکونی و تجاری

شهرام مومنی با تاکید بر اهمیت بیمه آتش سوزی منازل مسکونی و تجاری بخصوص در شمال کشور بواسطه پشت بام ها و شیروانی ها چوبی و اعلام حساسیت های این مهم گفت: متاسفانه همچنان انجام بیمه آتش سوزی به تعویق می افتد که در ده ماهه سال 99 تنها  23 درصد از خانه های آتش گرفته و 40 درصد حریق های تجاری دارای بیمه آتش سوزی بوده اند.

جدول آمار آتش سوزی ها جهت بهره برداری

 

وی در ادامه به 959 مورد پوشش حوادث در سطح شهر و حومه اشاره داشت و ادامه داد: در این میان حادثه محبوس شدن افراد در آسانسور به تعداد 346 مورد، گیر افتادن افراد در اماکن با 196 مورد، گیر کردن حلقه انگشتری در دست افراد با 148 مورد بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند.

جدول آمار حوادث جهت بهره برداری

 

مومنی دیگـر حوادث را بروز تصادفات و محبوس شدن افراد، نشت مایعات قابل اشتعال، سقوط و غرق شدن در رودخانه، سد و...، برق گرفتگی، سقوط از ارتفاع، نشت گاز مایع و شهری، حوادث ناشی از شکستگی المک گاز، ریزش سقف و آوار، سقوط در چاه و...، سقوط وسایط نقلیه، اقدام به خودکشی، کشف جسد و ... دانست که آتش نشانان در کنار اطفای آتش سوزی ها در این عملیات ها نیز کوشش و ممارست بیش از پیشی را متحمل می گردند.

رییس سازمان آتش نشانی رشت در کنار رخداد های فوق به پوشش یک هزار و 14 مورد خدمات ایمنی توسط آتش نشانان 14 ایستگاه آتش نشانی رشت اشاره کرد و ادامه داد: بی شک در حوادثی که جان انسان در آن محبوس نبوده ولی بواسطه وجود برخی از خطرات موجبات سختی انسان و نیز حیوانات نیز فراهم شود آتش نشانان آماده خدمت رسانی هستند.

جدول آمار خدمات ایمنی جهت بهره برداری

 

وی به تلاش های بی وقفه حوزه پیشگیری و آموزش سازمان آتش نشانی که نقش موثری در اعتلای فرهنگ ایمنی برای شهر و شهروندان داشته اند اشاره داشت و ادامه داد: فعالیت کارشناسان واحد پیشگیری با افزایش 17درصدی نسبت به مشابه سال گذشته به 6 هزار و 407  مورد اعم از صدور طرح ایمنی ساختمان-   بازدید کارشناسی و صدور پایان کار ساختمان- بازدید از اماکن مختلف شامل اصناف توسط کارشناسان حوزه پیشگیری و  بررسی علت بروز حریق بوده است.

وی در ادامه سخنانش ضمن اشاره به شیوع ویروس کرونا که منجر به لغو آموزش های مرتبط با مدارس گردید، ادامه داد: با توجه به لزوم پیشگیری از بروز آتش سوزی ها و آموزش نکات ایمنی در ادارات، کارخانجات و... این آموزش ها با کاهش 25 درصدی برای 34 هزار و 59 نفر انجام گرفت که در این مدت سعی بر آن شد تا با ارایه و افزایش فعالیت در رسانه های نوظهور و صدا و سیمای مرکز گیلان نسبت به آموزش های ایمنی و آتش نشانی برای تمام اقشار جامعه اقدام شود چرا که هرگز نمی توان ایمنی را جدای از آموزش دانست.

وی در پایان برای تمامی شهروندان در کنار حفظ و رعایت نکات ایمنی  روزهای بدون حادثه ای را آرزومند شد

جدول آماری آموزش جهت بهره برداری

 
 
تعداد بازدید: 1364
هدف شهرداری ، ارائه خدماتی موِثر در راستای بهبود و توسعه شهری است
Powered by DorsaPortal