شهرداری رشت
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
به وب سایت سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری رشت خوش آمدید
شهردار رشت در دیدار با خانواده شهید جمشیدی مطرح کرد: شهدا چشمه جوشان معرفت هستند 1399/08/28
شهردار رشت در دیدار با خانواده شهید جمشیدی مطرح کرد: شهدا چشمه جوشان معرفت هستند

 
 

شهردار رشت در دیدار با خانواده شهید جمشیدی مطرح کرد: شهدا چشمه جوشان معرفت هستند

شهردار رشت با خانواده شهید جمشیدی دیدار و گفت و گو کرد.

125 رشت- به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، سید محمد احمدی شهردار رشت با خانواده شهید جمشیدی دیدار و گفت و گو کرد.

شهردار رشت در این دیدار با اشاره به اینکه شهدا چشمه جوشان معرفت هستند اظهار کرد: امنیت و آرامش امروزمان را مدیون رشادت ها و دلیری های بی دریغ شهدا هستیم.

 شهردار رشت تصریح کرد: همه ما موظفیم که به  حرمت خون شهیدان در مسیر تحقق آرمان های انقلاب تلاش کنیم و رضایتمندی شهروندان که بی شک موجب رضایت حق تعالی است را فراهم آوریم.

 

احمدی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "باید یاد و خاطره شهدا را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داریم" خاطرنشان کرد: با خدای خود پیمان می بندیم که ادامه دهنده راه شهیدان والامقام باشیم.

همین گزارش حاکی است: شهید ابراهیم جمشیدی در سال 1345 از یک خانواده مذهبی در دهستان نصیر محله شفت استان گیلان دیده به جهان گشود؛ میزان تحصیلات آن شهید بزرگوار تا آخر دبیرستان بوده که در اوایل سال های جنگ تحمیلی بفرمان امام خمینی (ره) بعنوان یک بسیجی رهسپار جبهه جنگ شدند.

 ایشان پس از گذراندن دو سال مجاهدت سرانجام در اواخر اردیبهشت سال 1367 در خاک عراق به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
 

گفتنی است: در زمان شهادت یک پای شهید بر اثر ترکش بمب باران هوایی قطع شده بود اما باز هم  علی آقای جمشیدی پدر شهید نسبت به انجام غسل اقدام کردند و خودشان بر جنازه فرزند شهیدشان نماز میت خواندند و داخل قبر گذاشتند و تلقین داخل قبر را نیز به انجام رسانیدند.

 شهید ابراهیم جمشیدی یک سال قبل از اعزام به جبهه با خانم معصومه قریب اهل روستای نصیر محله شفت ازدواج نموده بودند و  ثمره این ازدواج  2دختر بود که آمنه خانم فرزند اول  5/2 ساله و فاطمه خانم فرزند دوم در هفتمین ماه شهادت پدر بدنیا آمد و هم اینک یکی از کارکنان سازمان آتش نشانی رشت است و در حال گذراندن هشتمین سال خدمت خود در حوزه امور اداری این سازمان می باشد که برایشان ضمن دعای خیر، موفقیت روز افزون از خداوند منان خواستاریم.

شایان ذکر است: در این دیدار شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی، سیروس ملایی مسوول حراست این سازمان، مرتضی عاطفی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت ، محمد نعمت پور مدیر حراست شهرداری رشت، مرتضی گلستانی مسوول ایثارگران شهرداری رشت نیز حضور داشتند که در پایان لوح تقدیر و هدیه به رسم گرامیداشت یاد و خاطر شهید بزرگوار توسط سید محمد احمدی تقدیم همسر شهید شد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
تعداد بازدید: 2568
هدف شهرداری ، ارائه خدماتی موِثر در راستای بهبود و توسعه شهری است
Powered by DorsaPortal